∴ Hei sprekinger! ∴
Jeg så igjennom de siste innleggene mine på bloggen i sta, og la merke til at det har vært litt mye kaffesnakk den siste tiden *haha*. Kaffekoppen min er med på litt for mange bilder, men så gjenspeiler den jo også en viktig del av hverdagen min også da…. ingen morgen uten kaffe. Men, dette innlegget skal ikke handle om koffein… Tvert i mot… dette skal handle om vann.


Alle har vel fått med seg alle fordelene et godt vanninntak gir kroppen nå?
Renser kroppen, mer vann inn betyr mindre oppsamling av vann i kroppen (fastere i fisken), gir fin hud osv osv…
Jeg har tatt meg selv litt i nakkeskinnet den siste tiden, og har faktisk klart å bli en ordentlig flink «vanndrikker» med noen enkle triks. Jeg har jo alltid drukket vann, men når man har klart å omvende hodet til å ha mer lyst på vann enn pepsi max hver kveld, hele uken, da har man tatt et steg i riktig retning etter min mening.
bildene finner du på min weheartit profil. 

anine kristin bjerke andersenTriks 1: Ha alltid en (stor) drikkeflaske tilgjengelig. Hjemme pleier jeg å fylle opp en stor saft- eller brusflaske. Da har du mye vann lett tilgjengelig og du slipper å fylle den h-e-l-e tiden.

Triks 2: Syns du vann smaker… kjedelig? Da kan du tilsette en liten skvett med sukkerfri saft (fun light med is-te-smak er fantastisk). Jeg er ikke noe særlig glad i sterk saft, for da føler jeg at jeg drikker sirrup av en eller annen grunn… Men iskaldt vann med en anelse av noe søtt og godt. Mmmmmm ♥

Triks 3: Vil du ikke ha saft kan du endten tilsette frukt i vannet, som sitron (min favoritt), kiwi eller lime. Det er også mulig å ha i bær som jordbær og blåbær, men jeg syns det smaker litt rart så det blir ikke så mye av det hos meg altså. 

Triks 4: Fyll opp en isbitform med vann og små biter av frukten eller bærene du liker å ha i vannet, frys det ned, og ha det i flasken når det er klart. Da får du både smak og iskaldt vann.
aninekristin