sunne muffinsHei hei ♡ Jeg var jo i det «flinke-hjørnet» i går, og prøvde meg derfor litt frem på kjøkkenet i går kveld. Planen var og lage sunne, proteinrike og gode muffins, og jammen meg fikk jeg det til også! *Så stolt* Jeg skulle gjerne hatt dem enda søtere, men fem av dem gikk ned på høykant her i går kveld, så de er absolutt godkjente altså! Røren holdt til 10 muffins, og ut ifra min utregning *tok ikke med blåbærene i utregningen* så inneholder én muffins ca 31,8 kalorier, 1 g karbo 0,9 g fett. Dét er ikke dårlig, og dere kan jo gjette hva jeg hadde med som pausesnacks på skolen i dag… Her har dere innholdet og oppskriften.muffins♥ 3 ss mandelmel ♥ 50 g sukrin gold ♥ En halv scoop proteinpulver, jeg brukte dette ♥ 50 g styrk melk ♥ 40 g mager kesam ♥ ett helt egg og én eggehvite ♥ så tilsetter du så mange stevia-dråper som du selv ønsker. jeg bruker denne med vaniljesmak . *adlinks* Bland det tørre og våte hver for seg, bland det sammen og fyll opp formene til de er halvfulle. Tilsett ønsket mengde med blåbær og sett dem inn i ovnen på 180 grader i 15-20 minutter. Du både ser og lukter når muffinsene begynner og bli klare til og spises. La dem så kjøle seg ned litt på kjøkkenbenken før du nyyyyyter godsakene.

sunne blåbærmuffinsDisse må jeg lage flere ganger, for det er jo helt perfekt og ha med seg i matpakken. Proteiner er jo ganske mettende, noe som kan være greit på skolen eller jobben. Men neste gang skal jeg finne ut hvordan jeg kan få dem enda litt søtere. Kom gjerne med forslag! ♡ KOS DERE!