programHei hei ♡ Siden jeg nå har et helt nytt mål med treningen (halvmarathon), har jeg jo naturligvis et helt nytt treningsprogram også. Jeg føler ikke at jeg har kommet helt inn i programmet enda, i og med at jeg fikk det forrige uke, men det kommer seg, og jeg er i hvertfall i gang! Som dere ser skal jeg løpe fire ganger i uken, og ha to styrkeøkter i uken. Altså fire dager med trening, og det bør jeg klare lett! Styrkedelen er veldig uvandt for meg kjenner jeg, da jeg ikke har de «vanlige» programmene som jeg er vandt til. Ikke noe spesifik trening av biceps og triceps, nakke, bryst for eksempel, men dette kan jeg selvfølgelig trene utenom det bestemte programmet om jeg ønsker det. Fokuset nå er på kjernemuskulaturen, bein og rumpe, i og med at jeg skal løpe langt, og forhåpentligvis litt fort hvis jeg skal klare den tiden vi har bestemt oss for. Halvmarathon er plutselig mye lenger enn 1 mil…Som Elixia-Preben sa til meg, 1+1 er ikke 2! *holy-moly-macaroni* IMG_0196Her har jeg lagt ut de forskjellige øvelsene i programmet mitt fra Preben, og alle sammen har jeg faktisk fått gjort hjemme!!!. Det er jo veldig kjekt på dager hvor tiden kanskje ikke strekker helt til.
Planken 1. Vanlig planke, som de aller fleste kjenner til. Denne holder jeg i 1 minutt, har en liten pause før jeg kjører den 2 ganger til.
Planken 2 Her starter jeg i samme posisjon som i planken over her, før jeg legger vekten over på den ene armen og holder meg oppe på siden, holder i 30 sekunder, går ned i planken, og over til den andre siden. Dette gjør jeg 6 ganger.
Diagonalstrekk Bildet forklarer vel godt nok hvordan du skal gjøre dette?
Stabilitetsøvelse med ball DETTE ER DEN ØVELSEN JEG PRATET OM FORRIGE UKE. Gud som den brenner i magen! Mye tyngre enn den vanlige planken!
♥ <Bulgarsk utfall En av mine favoritt rumpeøvelser, som brenner like mye hver gang!
♥ «Steg opp» Denne syns jeg var litt vanskelig og gjøre hjemme, men vil tro den er letter og gjøre på Elixia, hvor jeg har en stabil benk, og en vektstang som gir meg litt motstand.
Tåhev Enkelt og greit!

SÅ da vet dere hva jeg holder på meg for tiden. Jeg har som regel trening tirsdag, torsdag, fredag og søndag sånn som det ser ut nå, og så langt har det gått veldig fint. I morgen er det tid for intervaller med Elixia Running igjen, og jeg gleder meg faktisk veldig! Jeg var jo «dau-sliten» sistgang, men det er jo det beste med treningen! Du er så innmari sliten der og da, men følelsen du sitter igjen med etterpå er helt fantastisk! Cant’t wait!