mufins1Mmmmmuffins! ♡ De som «liker» facebooksiden min har allerede sett det ferdige resultatet for noen timer siden, men her har dere altså litt fler bilder, næringsinnhold OG oppskrift på både muffins og topping. Dette er mitt aller første forsøk på sunne muffins, så at dem ble så bra som dem ble hadde jeg absolutt ikke trodd. *skrytepave*

Siden jeg skal i bursdag i dag, og siden jeg er med i Kristinas 30 days challenge bestemte jeg meg for og være litt flink i dag, holde meg unna fristelsene i bursdagen, og heller ta med meg mine egne fristelser. Alle de andre i bursdagen får selvfølgelig lov til og spise dem, de også… Hver muffins med topping, inneholder ca:  47,5 kalorier 4,2 g protein 2,8 g karbohydrater  og bare 2,2 g fett. DA kan man kose seg i bursdag med god samvittighet. Men alt med måte som vanlig.. 
muffins2Selve muffinsen lagde jeg på samme måte som sjokoladekaken min: ♥ 1 helt egg ♥ 1 eggehvite ♥ 40 g sannmalt rugmel  1 ts bakepulver ♥ 1 scoop sjokoladeprotein *jeg bruker dette (adlink)♥ 100 g mager kesam ♥ 2 ss kakao ♥ 80 g sukrin ♥ 20 g sukrinmelis. Dette blander du sammen, fyller formene halveis opp og setter inn i ovnen på 150 grader. Jeg brukte varmluft funksjonen, og da stod de inne i ca 15 min. Deretter setter du dem til avkjøling, slik at ikke toppingen smelter på toppen. For å få muffinsene enda sunnere kan man for eksempel skaffe seg kakao uten sukker, bruke en scoop ekstra med proteinpulver, og eventuelt bruke mandelmel i stede for rug som jeg brukte… 
mufins3Toppingen lagde jeg av: ♥ 175 g philadelphia light ♥ X antal dråper med gul konditorfarge ♥ 80 g sukrinmelis og ♥ noen dråper med vanilje- og sitronessens. That’s it! Dette legger du på muffinsene når de er ferdig avkjølt, så er det bare og kooooose seg glugg ihjel med saftige, og ikke så altfor usunne muffins.

Røren min holdt til 16 muffins, men toppingen holdt kun til 13. Så er du smartere enn meg bruker du hele boksen med philadelphia, så får du topping på alle sammen. *hehe*