kyllingburgerDet er ikke til og legge skjul på at det kan være vanskelig og holde seg til sunn mat hele tiden, 24 timer i døgnet, året rundt. Det tror jeg ikke er bra for verken kropp eller sinn heller. Men det er fortsatt godt for kroppen din og spise sunn og god mat ofte, også får kosen vente til man virkelig har lyst på noe, og/eller til den faste kosedagen din i uken.

Noen matretter er faktisk så godt, at det er vanskelig og holde seg unna. Hos meg gjelder det hamburger og pizza. Men, man kan alltids «forsunne» matrettene en god del. Dette gjorde A og jeg for et par dager siden, og valget vårt falt på hamburger. Sunn kyllingburger MED sunn hamburgerdressing .

Nå brukte vi «vanlig» hamburger brød da, men et lite tips fra meg til deg: Du må vel ikke ha både topp og bunn? Personlig pleier jeg og droppe toppen og kun bruke bunnen. Da får du halvparten så usunn dose med hamburger brød. *høhø*
dressingMen så til maten! Burgeren er lett og lage… Du trenger kyllingkjøttdeig (eller karbonadedeig) tilsetter et egg, salt, pepper og eventuelt litt hvitløk. Form noen burgere og stek i pannen på middels-høy varme, til den ser klar ut.

Anine Kristins sunne hamburgerdressing, lager du på denne måten
40 g mager kesam, 1 og en 1/2 ts med tomatpurré, salt, dill og 1 ts sukrin (også skal du vel egentlig ha litt eddik også, men det brukte ikke jeg). Smak deg til riktig mengde salt og dill, bland alt sammen og server. Det kan jo faktisk ikke bli lettere enn dette, og det er jo SÅ mye sunnere enn vanlig hamburgerdressing, som du får kjøpt i butikken.

Anbefaler alle og teste ut dette, for det var virkelig godt!