collageHvor kjøper du helst treningsutstyr og treningstøy?
Jeg elsker nike, og har planer om og skaffe meg en 2xu tights ganske snart. Ellers så finner jeg mye på H&M og på forskjellige nettbutikker. Som for eksempel denne og denne, klærne på bildet finner du her (addlinks) 

Hvor mange måltid spiser du for dagen, og hvor mye mat spiser du til hvert måltid?
Litt forskjellig, men det blir som regel 4 måltid om dagen. Nå er jeg ikke et frokostmenneske, så første måltiden kommer ikke før 10-12 på formiddagen. Men da blir det en frokost med noe godt og enkelt som pannekaker, yoghurt, omelett, knekkebrød med kokt egg eller noe sånt noe, og kanskje en smoothie ved siden av. Middagen blir større, med mye kjøtt og tilbehør, og til de to siste måltidene på kvelden blir det noe lett igjen (slik som frokosten). Har jeg trent pleier jeg også og ta en proteinshake rett etter trening, som jeg regner som et slags mellommåltid : )

Hva tenker du i ettertid er det noe du ville ha endret på i starten din for å få raskere resultater?
Ingenting egentlig… Jeg fikk god hjelp av A i starten, og jeg har testet, feilet, lært av feilene, og holdt motivasjonen oppe hele veien. Selvom det var jævlig tøft til tider, syns selv at jeg hadde en veldig fin innstilling! Jeg forventet ikke å se resultater etter èn måned, hadde planlagt en måte og komme meg ned i vekt på en sunn måte, uten sulting eller en slags diett og jeg fant en balanse mellom trening, kosthold og kos, som passet for meg og som funket i aller største grad. Jeg visste det kom til og ta tid, og jeg fortsatte selvom resultatene ikke syntes. Men… de kom jo etterhvert, og da var jeg veldig glad! Du kan lese mer om akkurat dette her: http://aninekristin.femelle.no/2013/01/15/hvordan-gikk-jeg-ned-i-vekt/

Tips til musikk mens man løper?
Her trenger jeg litt tid kjenner jeg, så dette får du i et eget innlegg i løpet av uken!

Har du fortsatt venner fra Ungdomskolen/Videregående?
Jada! Jentene fra barneskolen gikk jeg jo også på ungdomsskolen med, og vi er fortsatt venner. Jeg fikk også mange nye venner på videregående, som jeg har gjevnlig kontakt med, men man ses jo ikke like mye som før selvfølgelig. Folk flytter jo, jobber, studerer osv.. Men man forsøker jo å finne på noe når det passer for alle.

Hvordan har du det nå idag?
Jeg har det veldig bra! Litt stressa som vanlig, men ellers er alt tipp topp, og jeg gleder meg til en fridag i morgen!
DSC01315Jeg er så usikker med alt som har med protein-pulver å gjøre.. Er redd for å få i meg for mye og dermed gå OPP i vekt istedenfor ned. Jeg er medlem i shapeupclub nå, og hver gang jeg tar en proteinshake etter trening fyker det langt over det som er anbefalt min «daglige dose» i følge shapeupclub. Tips og råd?
Du går ikke opp i vekt av proteinpulveret så lenge de spiser riktig, trener ved siden av og har et lavere inntak av kalorier enn det du forbrenner. Dette med proteinpulver, myter og fakta kan du lese mer om her , her,  her  og her. Skal du ned (eller opp) i vekt, er det viktig og beholde muskelmassen din, og sliter du med og få i deg nok proteiner igjennom vanlig kost, kan proteinpulver være til god hjelp, i tilegg til at pulverert blir tatt opp raskere i kroppen. Jeg har aldri hatt dette problemet, for jeg kunne fint spise alle måltidene mine i tilegg til og ta en shake etter trening. Det er vel bare rundt 130 kcalorier ca i en scoop med proteinpulver? Om du går veldig lett over kalorigrensen din på shape up bør du kanskje vurdere om du skal øke inntaket litt? Man skal helst ikke ha et underskudd på mindre enn 1200, og ønsker du at vektnedgangen/oppgangen skal bli varende, bør du ikke sette opp mer enn -/+ 0,5 kg i uken på Shape Up.

løp2: Jeg har hørt så sinnsykt mye om hvordan man skal trene og hva man bør gjøre for å få resutlater. Noen sier jeg må fokusere på kondisjon og kombinere med litt styrke, da tenker jeg på intervaller og diverse andre kondisjonsøkter hvor man får opp pulsen skikkelig. Den andre metoden veldig mange går for nå, er den hvor man trener masse styrke og heller litt mindre kondisjon, istedenfor intervaller skal man da holde seg til å gå f.eks i stigning (i 45-60 minutter), eller noe som får opp pulsen, men ikke såpass at du ikke orker mer enn 45 sek om gangen. Jeg vil både gå ned i vekt, men også ned i fettprosent! hva syns DU virker?
Fokuser på styrke!!! og tren kondisjon etter styrkeøktene de dagene kardio står i programmet ditt… Bygg opp muskelprosenten, tren litt kardio de dagene det står på programmet etter styrkeøkten og du vil få fettprosenten ned og muskelmassen opp (hvis du spiser riktig osv ved siden av). Når det kommer til kardio er det mange  muligheter, og det er egentlig helt opp til deg selv. Liker du og gå forbrenner du faktisk mer under selve økten men mindre etterpå, velger du og jogge, løpe eller ta intervaller forbrenner du mindre under økten, men mer etter treningen. Les her , her ,her,og her
Jeg har jo blitt veldig glad i intervaller, da jeg følte dette var mest effektivt for meg, samtidig som at jeg syns det var gøy. Smak og behag, gjør det som passer best for deg!
happy3. Jeg liker å kjøre fullt kroppsprogram når jeg trener styrke, men er ikke sikker på om jeg får tatt skikkelig tak i musklene mine. Har du tips til hvordan et fullt kroppsprogram kan se ut? Der man virkelig får kjørt seg og merker det dagen etterpå.
Jeg er heller fan av og dele opp kroppen i så mange deler som dager du ønsker og trene. Del kroppen opp i tre deler for eksempel, også får du trent hele kroppen i løpet av de dagene. 1: Mage, rygg og biceps. 2: Bryst, skuldre og triceps 3.Bein, rumpe og lår . FOR EKSEMPEL. Deler man det opp sånn føler i hvertfall jeg at man får bedre tid til og gjøre øvelsene riktig og du fokuserer på en og en kroppsdel i stede for hele kroppen. Men smak og behag. Anbefaler deg og få et program satt opp av en personlig trener eventuelt, som vet hva han/hun snakker om.

Har et spørsmål og det er hva som gjør det lykkelig nå?
Jeg er veldig lykkelig! Føler meg heldig for at jeg har det så godt, at jeg har en jobb og en fin familie og vennekrets. Skulle selvfølgelig ønske at noe var annerledes (tenker på studie) men jeg tar ting som det er, og forhåpentligvis blir det noe ut av meg en dag også!

Holder du øye med hvor mye karb/protein/fett du spiser? Og hvor mye av hver får du i deg i løpet av en dag i så fall.
Jeg har ikke noe kontroll på det nå lenger desverre.