DSC01061Dette så vel godt ut!?

De siste ukene mine har jeg så og si bare hatt med meg rugsprø og en smøreost på jobb. Det er egentlig helt ok, men i to-tre tiden kjenner jeg alltid at kroppen hadde hatt godt av litt ekstra mat, og da ender jeg som regel opp med en kaffekopp og en hvetebolle. . . ikke bra! Det ender opp med at jeg får hodepine på grunn av for lite mat, blir oppblåst av bollen også blir jeg grinete og får dårlig samvittighet, siden jeg ikke tok meg tid til å lage en god lunsj til meg selv den dagen…

Men det skal vi ikke ha noe av! Det er viktig få i seg nok mat i løpet av dagen, og en frisk og god kyllingsalat er noe jeg syns er veldig godt som lunsj, da jeg vet at det er få timer til middagen står på bordet. Denne har jeg lagd av isbergsalat, agurk, cherry-tomater og stekt kylling.

I dag tidlig skrudde jeg på ovnen på 200 grader, hadde de opptinte kyllingbitene i en ildfast form og helte litt grillkrydder over. Etter en liten tur på badet og litt kaffe-making var kyllingen ferdig, og klar til å deles opp. Veldig enkelt, raskt og ikke minst sunnt! For å få litt ekstra smak helte jeg over litt soyasaus til slutt (den med mindre salt). Så blir det ikke heeeeeelt kaninfor.

Jeg har lagt ut en annen form av kyllingsalat tidligere som du kan finne her. Den er veldig mettende! …og sunn : ) hihi