frokost1Jeg er absolutt ingen kokk eller en stjerne på kjøkkenet, men etter denne frokosten begynner jeg faktisk og lure på om jeg skal legge om journalistplanene mine og heller starte med noe innenfor matveien… Neida! Men denne frokosten var fantastisk god, og siden dere etterlyser sunne mattips tenkte jeg at jeg skulle være så snill og vise dere hva jeg har lagd til frokost i dag ♥

Et glass som dette har dere sikkert sett på mange bilder tidligere, men jeg har faktisk ikke fulgt noen spesiell oppskrift her, så kombinasjonen her, har kommet frem i mitt hode, hoho! Jeg startet med å steke 25 g havregryn i en halv spiseskje med kokosolje (extra virgin) og sukrin. Deretter la jeg et lag med mager vaniljekesam i bunnen av glasset, så et lag med den søte havreblandingen, som nå er blit stiv, søt og crunchy! Og sånn fortsetter jeg til jeg nesten er på toppen av glasset. Deretter varmet jeg noen frosne bringebær i mikroen, som jeg helte over, og toppet det igjen, med det siste av havregrynen. ♥ Næringsinnhold: 194 kcal, 10 g protein, 23 g karbohydrater, 7 g fett. 

frokost2OG dette ble jammen meg godt skal jeg si dere! Så dette må dere prøve ♥ Jeg fikk også en positiv overraskelse da jeg gikk i butikken i dag, for jeg hadde egentlig tenkt til å kjøpe mager kesam, og heller tilsette vaniljefrø. Men det har tydeligvis kommet en ny kesam, med akkurat: Mager Vanilje Kesam ♥ Helt supert!

Nå skal jeg begynne og gjøre meg klar for en lang arbeidsdag/kveld! Håper dere likte dette mattipset ♥