Jeg har også lyst å få til det som du har gjort. Maten og motivasjonen er mine største problemer, har du noen gode generelle tips til oss som også har lyst å legge om matvanene og bli glad i å trene?
– Sett deg ned og skriv hva du vil forandre og hvordan du vil forandre det. Er du på et treningssenter kan du prate med en av de personlige trenerne der for å få et styrkeprogram og eventuelt et kondisjonsprogram. Bruk dette og les deg til mer kunnskap på treningsblogger, som for eksempel fitnessbloggen.

Bli kjent med de forskjellige styrkeøvelsene og bruk tunge vekter. Når det kommer til kondisjonstrening må du teste ut litt for å finne ut hva du liker. . . Noen liker jogging, noen intervaller, noen ellipsemaskin og noen sykling.

Lag mer mat fra bunnen av, test ut nye oppskrifter, spis mer grønt og sunnere matvarer. Bruk sukrin i stede for sukker og tenk logisk når du skal spise borte eller ute. Ta én porsjon i stede for to.

Får du ofte kompliment?

– Her på bloggen får jeg masse hyggelige kommentarer av lesere i vertfall, så om bloggen teller så JA. Ellers så har det også blitt mer av komplimentene i hverdagen også, noe som er veldig hyggelig men som jeg dessverre takler veldig dårlig. Jeg blir bare flau og utilpass egentlig.

Jeg er ei jente som trener aktivt, men sliter litt med å oppnå de resultatene jeg ønsker, som er mer definerte muskler, men ikke for mye heller. Dermed lurte jeg på om du kan legge ut en oversikt over hvordan du bruker å trene, og hvilke styrkeøvelser du bruker på de forskjellige muskelgruppene ? Jeg lurer også på hva de pleier å spise til de forskjellige måltidene ?
– Jeg bruker å trene tung styrketrening over hele kroppen i tilegg til cardio i løpet av en uke. Øvelsene legger jeg som regel ut fortløpende etter treningsøktene, og du kan finne disse i arkivet her på bloggen. Men jeg kan godt lage et samleinnlegg over mine favorittøvelser ganske snart.

Når det kommer til maten så kan jeg bli flinkere til å ta bilder av det jeg spiser, men jeg legger nok ikke ut en plan av noe slag da dette fikk så mye kritikk sist gang.

Kor mange gonger i veka trenar du?
– Jeg trener minst 3 ganger i uken. Noen ganger blir det mer også, men aldri mer en 5 ganger i uken.

Lar du deg sjølv ete f.eks chips når du er sjuk?
– Jeg spiser det når jeg ikke er syk også jeg, hehe. Men forsøker å ikke spise så mye, og holde meg til en dag i uken.

Kan du si en typisk dag med mat for deg?
– Havregrøt med sjokolade til frokost, et par knekkebrød med egg til lunsj, fisk/kylling/kjøtt med salat til middag og pannekaker til kvelds. NAM! Spiser også litt frukt eller nøtter innimellom måltidene også, hvis jeg er sulten.

Hvilken rase vil du ha neste gang du skal ha hund?
– Jeg har veldig lyst på en fransk bulldog eller en shi-tzu

Har du navn klart?
– Det nok Kiara. For de av dere som kjenner til løvenes konge så får jo Simba og Nala et barn, og hun heter Kiara. Så det passer jo bra.

Hva kunne di tenke deg å bli?
– Jeg er veldig usikker, men det står mellom journalist (drømmer om å jobbe i et motemagasin eller med tv) , eiendomsmegler eller noe innenfor trening akkurat nå.

Kan du utdype det med shape up litt?
– Shape up er en app på telefonen, hvor man kan legge inn maten man spiser og treningsøktene dine, for å holde orden på kaloriene du får i deg. Shape up lagrer alle opplysningene om deg og regner ut hvor mange kalorier du skal få i deg om dagen for å gå opp eller ned I vekt, på en sunn mate. Les mer om shape up her.

Hva gjorde du for å klare å “holde ut” helt til du hadde nådd vektmålet ditt?
– Jeg har kommet inn i en så god rutine når det kommer til mat og trening nå, så det har ikke vært noe problem. Du må egentlig bare legge om livsstilen din, innse at trening er bra for kroppen, fullføre treningsøktene og bruke hodet når du lager mat. Det er vanskelig i starten, men det går veldig greit etterhvert.

Når du trener, sliter du deg helt ut hver gang eller tar du t bestemt antall repetisjoner?
– Jeg tar som regel 10-12 repetisjoner tre ganger, men legger på så tunge vekter at jeg blir utslitt.

Hvor fort pleier du å jogge når du løper i et normalt tempo?
– 10-11 km/t

 Hva begynte du å studere høsten 2011?
– Sykepleie

Hvor var du, og hvorfor sluttet du med det?
– Jeg studerte på Kjeller. Jeg sluttet fordi det ikke var noe for meg. Jeg startet egentlig på dette studiet fordi jeg ikke visste hva annet jeg skulle gjøre. MEN dette er absolutt ikke noe jeg kunne tenke meg å jobbe med lenger, så da ble det ikke noe mer sykepleie på meg.

Har du noen planer fremover?
– Nå skal jeg få meg en fast jobb og spare opp litt penger. Forhåpentligvis blir det et nytt studie om en stund.

Har du en visjon om hvor du ønsker å være om 5, 10 eller 15 år?
– Om 5 år vil jeg være ferdig eller i gang med et studie. Om 10 år vil jeg være gift og ha barn. Om 15 år vil jeg bo i et hus, lykkelig gift, rik på opplevelser med to søte rakkerunger.

Spiser du mer (høyere inntak av kalorier) de dagene du trener enn de dagene du ikke trener?
– Ja, eller jeg har i vertfall litt mer å gå på, så da spiser jeg mer om jeg er sulten.

Hvordan redigerer du bildene dine?
– I Gimp (nesten som photoshop) og på http://pixlr.com/express

Er du glad i Camilla?
– Ja jeg er veldig glad i Camilla!