Hva var det som fikk deg til å virkelig starte med trening, det som virkelig fikk deg “opp av sofaen”? Har selv virkelig lyst å trene, men mangler motivasjonen som gir meg det lille sparket.
– Helt ærlig så var jeg dritt lei av å være sofagris! Jeg bestemte meg for at nå skulle jeg virkelig komme meg iform, jeg skulle nå et mål og jeg skulle føle meg vell for en gangs skyld!

Har du andre forslag til litt sunnere snæx?
– Jeg har ikke vært så flink til å prøve meg på sunne ”snæx” altså. Men jeg har lagd noen fantastiske kokosboller en gang, som jeg likte veldig godt. Ellers så er jo fruktsalater en god erstatning da. Det finnes masse sunne oppskrifter på forskjellige blogger (som jeg skal prøve meg på snart). Søk litt på google etter sunne muffinser, lefser, kaker osv. Kriweb lager masse godt etter min mening!

Har du fulgt shapeup “slavisk”?
– I starten så gjorde jeg det ja. Veide det meste av maten når jeg hadde mulighet til det, og registrerte maten jeg fikk når jeg for eksempel var borte. Shape up har det meste lagret i systemet sitt.

Merker du stor forskjell på energinivået ditt, trøtt/slapphet osv etter at du endret vaner?
– JA, veldig! Jeg har mye mer energi, jeg er ikke like slapp som før heller, men fortsatt like trøtt, hehe.

Hvor finner du inspirasjon til mat og trening?
 En liten digresjon:A er en heldig gutt, du virker bare tvers igjennom herlig
– På blogger, treningsblogger og weheartit. Jeg blir også veldig motivert av meg selv og resultatene jeg har fått. Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle klare å gå ned i vekt… Hehe, så hyggelig sagt! Håper han tenker det samme. Jeg må si det at jeg er veldig heldig som er sammen med han også, for han er tvers igjennom herlig (han også).


Jeg leser over alt at man må ha et mål, men man må
 også ha en plan for å nå målet sitt. Hvordan la du en plan (hvis du gjorde det)?
– Jeg satte meg et kilomål i starten, noe som egentlig er litt teit. Ha heller et mål om at du skal komme deg inn i den buksen som er for liten i klesskapet ditt, eller et mål om at du skal minske så og så mange cm. Men etter dette planla jeg (og kjæresten min) hvordan jeg/vi skulle trene med minst 3 økter i uken. Tung styrketrening over hele kroppen og kondisjonstrening.

Hvordan føles det å ha den kroppen du alltid har ønsket deg?
– Jeg er en jente, så jeg blir nok aldri helt fornøyd. Men det er veldig godt å kunne føle seg sunn og frisk for en gangs skyld. OG det er helt fantastisk å kunne kjøpe klær i noen størrelser mindre enn før. Hatet å handle klær før, fordi jeg aldri følte meg noe fin.

Har du bedre selvtillit nå som du veier så mye mindre og har blitt betydelig slankere?

– Njaa… Jeg føler meg mye bedre enn før, men jeg er fortsatt jordnær. Er ikke sånn at jeg sprader naken rundt eller trener i hotpants og sportsbh for eksempel.

Er du glad i frukt?
– Jeg er veldig glad i frukt. Spesielt ananas.

Hva er favorittmaten din?
– Julegrøt eller julemat generelt! Oh holy night!

Hva er yndlings godteriet ditt? Kanskje både sunt og usunt “godt”?
– Smash og fruktsalat!

Hvor mye veide du før du begynte trening og hvor mye veier du nå?
– Min nåværende vekt og min tidligere vekt kommer jeg ikke til å dele her på bloggen. Jeg vet ikke hvem som sitter og leser bloggen min, og vil ikke at noen skal danne seg en mening om verken sin egen eller min vekt.  Beklager

Det beste og verste du har opplevd?
– Det beste er vanskelig å svare på, for det er så mye, men jeg kan nevne noe: Jeg har blitt storesøster (flere ganger), jeg har blitt sammen med et herlig mannfolk, drømmen min om å ha en egen hund ble til virkelighet. Jeg har gått ut av vgs med et vitnemål i hånden uten en eneste strykkarakter, og jeg har fått lappen.

Det værste jeg har opplevd hittil er derimot lett og svare på… At min 1 år gamle vofs, Nala, måtte avlives for én måned siden er det værste jeg har opplevd hittil, og jeg tenker på det hver eneste dag. :-(

Tips for mettende måltider?
– Proteinrik mat. Jeg liker veldig godt kjøtt/ kyllingfillé med masse grønt og litt saus/kraft. Ellers så er sjokoladegrøt en veldig mettende frokost/lunsj/kveldsmat.

Kan du lage et samleinnlegg om gode styrkeøvelser med vekter for armer, skuldre, rygg, mage, rygg og ben?
Samt forslag til hvordan man kan begynne med intervalltrening på tredemølle?
– Alt dette har jeg skrivd om på bloggen uttallige ganger, styrkeprogram oppdateres ofte. Men jeg kan godt samle alt i et innlegg en dag, inkludert intervalltreningen.

Jeg har en veldig “lik” kropp som du hadde før, men selvfølgelig ikke helt lik, men jeg kjenner meg igjen. Problemet mitt er at jeg ikke går ned i vekt! og det er så frustrerende. Jeg har trent i litt over tre måneder nå og folk sier jeg har fått resultater, men jeg merker det ikke selv. Jeg går ikke ned i vekt! 
Jeg gjorde det i begynnelsen, men nå er jeg krasjet i en grøft og går bare oppover! Det jeg putter i munnen har jeg endret og jeg spiser veldig sunt og variert. Hva skal jeg gjøre?!
– Hmm, dette er vrient og svare på, for jeg kjenner jo ikke til treningsrutinene eller matrutinene dine. Men for å gå ned i vekt så må man ha et kaloriunderskudd (et sunt et selvfølgelig) over lenger tid. Tung styrketrening og cardio i tilegg vil også hjelpe. Men du må huske det da at du ser deg selv i speilet flere ganger om dagen, og ser ikke resultatene like lett som de rundt deg. Se heller etter resultater ved at klær blir/føles større og ta til deg de kommentarene du får fra andre. De hadde ikke sagt det hvis resultatene ikke hadde vært der.

Når du er ute, drikker du da?
– Ja det gjør jeg. Men jeg er heldigvis veldig glad i hvitvin, noe som ikke har SÅ mye kalorier som øl, rødvin, drinker og shots. Så tørr hvitvin i et glass er det jeg drikker som regel. Drikker selvfølgelig noe annet innimellom, men liker hvitvinen best!

Kjem du får en stor familie?
– Ja, en veldig stor en. Foreldrene mine flyttet fra hverandre da jeg var liten, så jeg har hatt dobbelt opp av besteforeldre, tanter, kusiner osv. så lenge jeg kan huske.

Har du noen “avtaler” med deg selv?
– Jeg skal fortsette med treningen, og ikke havne i den samme kroppen som jeg var i for syv måneder siden.

Er du naturlig blond?
– Jeg har farget håret i mange år, men er veldig nær min naturlige farge nå tror jeg. Jeg har vel en askeblond/kommunegrå farge vil jeg tro.

Når du gikk ned i vekt, ble puppene mindre da?
– Haha, ja VELDIG! Men for å si det sånn, jeg syns puppene mine er ”fine” nå også, bare at de er litt mer ”søte små” enn ”hochi-mama”!

Lurer bare på om du kan si litt om fordelene og ulempene med en Macbook ? Er den mye bedre enn en pc, hva er forskjellene og er den virkelig verdt pengene? Hvilken type Mac har du, anbefaler du den?
– Fordelene med mac er mange, og jeg har dessverre ingen ulemper å komme meg for jeg elsker virkelig macen min. Jeg syns absolutt er bedre enn vanlig pc, da disse får virus hele tiden og blir trege etter 6 mnd. Dette har ikke skjedd etter at jeg fikk mac. Jeg har en Macbook pro 13 tommer, og anbefaler den på det sterkeste!

Kan du beskrive hva du har gjort for å oppnå dette? Da tenker jeg på kosthold hva spiser du og hvor mye? Og trening, har du løpt, syklet, trent styrke?
– Jeg har fokusert på kostholdet (telt kalorier og spist sunnere matvarer), også har jeg trent mye styrke og kondisjon. Jeg har skrivd mye om dette på bloggen tidligere, så du finner masse lenger bak i arkivet. Med raskt forklart så har tung styrketrening og intervaller på mølla fungert for meg i tilegg til et sunnere kosthold.

Hva gir deg
 motivasjon til å blogge?
-De hyggelige, faste og aktive leserne. De gode nyhetene om at lesere har kommet seg i gang med trening, fått resultater og inspirasjon etter å ha lest bloggen min. Gleden jeg får da tilbakemeldingene er positive og hyggelige.

Hvor ser du for deg å være om fem år?
– Om fem år håper jeg at jeg er ferdig med et studie i vertfall og at jeg er godt i gang med en jobb innenfor det jeg har studert.