Hvordan går det med deg?
-Takk, det går bra med meg. Så hyggelig!

Hvor mange kalorier spiser du om dagen?

- Nå er jeg ikke helt sikker, men jeg ligger vel på omtrent 1800-1900 tenker jeg. Men i perioden hvor jeg skulle ned i vekt lå jeg på 1500-1600.

Hvor mange ganger i uken unner du deg noe usunt?

- Jeg forsøker å holde meg til en gang i uken. Enten fredag eller lørdag.

Er det noe du ikke spiser i det hele tatt?
– Jeg spiser egentlig det meste jeg altså. Men er fortsatt veldig skeptisk til fisk.

Jeg har enda litt love handles igjen, noen idé på hvordan jeg skal få dette helt bort? Fortsette på elipse eller jogge?
– Jeg merket raskt forskjell på magen da jeg startet med intervalltrening på tredemølla, så det kan du jo teste ut. I tilegg til tung styrketrening over hele kroppen selvfølgelig.

Var du veldig streng med deg selv i begynnelsen når det gjelder å spise godteri o.l?
– Ja, jeg var streng men aldri manisk. Jeg har spist godteri og desserter når det har vært i hus eller blitt servert, men jeg har brukt Shape up for å holde kontroll på kaloriene og brukt hodet. Spist en liten bit, eller en liten porsjon i stede for ukontrollerte mengder. Det hjelper selvfølgelig å holde seg til noe godt én dag – to i uken også.. Ikke seks 

Jeg har trent i over tre mnd, men enda ikke fått tydeligere muskler. Tar dette lengre tid, eller trener jeg for lite styrke?
– Det er vanskelig å si, men prøv å øk vekten under styrketreningen. Det skal være tungt. Prøv for eksempel å legge på litt mer for hver gang. I tilegg så er det greit å ta litt cadio på slutten av styrketrening, jeg forsøker å ha vertfall 3 kondisjonsøkter i uken. Spis ren mat ved siden av så får du ned fettprosenten litt, og da pleier musklene å vise seg frem : )

Hvilke størrelse(r) bruker du nå i topper og bukser?
– Dette er noe jeg ikke kommer til å legge ut på bloggen. Beklager…

Hva spiser du helst til frokost , lunsj , middag og kvelds?
– Frokost: Pannekaker eller sjokoladegrøt. Lunsj: Noe med egg (omelett, stekt eller kokt), frukt eller noe søtt, som cottage cheese med syltetøy, kanel og sukrin. Middag: En god salat, torsk, en pastarett eller kjøtt.

Tok du mål av deg selv da du begynte?
– Nei, det gjorde jeg ikke. Men jeg skulle ønske jeg gjorde det! Merker jo stor forskjell over hele kroppen.

Jeg vil slanke lår og rompe, og selvfølgelig mage men hvilke øvelser vil du anbefale? Jeg tar knebøy, og skal begynne på utfall og markløft. men er det noen andre øvelser som du vil anbefale til meg?
– Punktslanking funker ikke desverre. Tung styrketrening over hele kroppen og kondisjonstrening derimot vil gi deg resultater. Øvelsene du tar er veldig bra, fortsett med dem, men husk resten av kroppen også. Spør en av de personlige trenerne på senteret ditt om et treningsprogram eller søk litt på nettet etter styrkeøvelser som du kan ta. Her på bloggen har jeg lagt ut øvelsene fortløpende. 

Kan du skrive et innlegg om alt du spiser iløpet av en dag eller uke?
– Jeg har gjort dette én gang tidligere, men da fikk jeg så sinnsykt mye hets av et par lesere, så det gjør jeg ikke igjen. Jeg kan der imot bli flinkere til å legge ut bilder av maten min, både frokost, lunsj, middag og snacks.

Hva spiser du når du skal kose deg litt ekstra?
– Jeg elsker sjokolade, så hvis jeg virkelig er sugen på noe søtt kjøper jeg meg en liten sjokolade. Ellers så deler jeg litt potetgull eller smash med kjæresten min. Det eneste jeg har i bakhodet når jeg skal kose meg er at jeg faktisk ikke trenger å kjøpe en stor melkesjokoladeplate… Du blir enten kvalm eller så blir det liggende igjen noen biter i bollen, som blir frokost dagen ettrpå. Ikkje bra!

Hvilke øvelser pleier du å utføre når du skal trene rygg og skuldre?
Ryggøvelser finner du her og skulder her.

Støttet A deg når du bestemte deg for å gå ned i vekt?

- Ja veldig! Han hjalp meg masse med treningen i starten. Ga meg masse tips, ny kunnskap og masse motivasjon. Og jeg er SÅ takknemlig.. Har verdens beste treningspartner!

Hvordan klarer du å holde motivasjonen oppe?
– Jeg er som alle andre, så motivasjonen er absolutt ikke på topp hele tiden. Men jeg har det siste året vært flink til å komme meg på trening forde. Tanken på hvor god samvittigheten og selvfølelsen er etter en god treningsøkt motiverer meg. Ellers så leser jeg jo bloggene til mange spreke jenter, som får meg til å reise meg opp av sofaen. Ellers så er jo weheartit en veldig bra side til å finne litt fitspiration bilder.

Jeg må også si det at er det en dag hvor jeg absolutt ikke orker, så blir det treningsfri. Man skal lytte til kroppen sin. Men det er forskjell på latskap-sliten og sliten-sliten.

Hvor lang tid det tok fra du begynte og til du nådde målet ditt?
– Det tok ca 6 mnd.

Er du ofte oppblåst om kveldene, altså tyter magen din ut? Jeg så et bilde du hadde lagt ut på instagram skjønner du. Jeg sliter veldig med det selv og synes at jeg ser gravid ut om kvelden.

– Hehe, ja var ikke det bildet sykt!? Jeg har ikke slitt så veldig med oppblåst mage det siste året. Kun når jeg har spist noe usunt, eller blitt ordentlig god og mett av en middag. For å forklare bildet, så må jeg si at her blåser jeg opp magen rett etter en middag, slik at jeg skal se gravid ut. En egenskap jeg er veldig stolt av, haha!

Spiser du godteri?
– Ja, det gjør jeg. Men alt med måte!

Hadde du bingovinger som jeg liker å kalle det før du begynte med hardtreninga? I så fall, forsvant det etterhvert?
– Dette tror jeg alle har, enten man er tynn eller tjukk. Men mine ”bingovinger” har blitt betydelig mindre etter all treningen. De er ikke der når jeg strammer musklene, men hvis jeg for eksempel vinker, så disser det vel alltid litt? Jeg vet ikke, men dette er i hvertfall ikke noe jeg er veldig plaget av lenger.