Kvinnemagasinet FemelleVåre bloggereBlogge hos oss?Ukens konkurranseFå nyhetsskriv




Arkiv for august 2012

Ser ikke dette fantastisk godt ut? Jeg kan med hånden på hjertet si at dét var det også. Etter en litt sen middag i går bestemte jeg meg for å overraske A med en liten dessert for én gangs skyld. Dette var faktisk noe jeg tenkte ut selv, så jeg er litt stolt. Er helt sikkert fler som har tenkt ut dette før meg, men uansett! Her kommer i hvertfall oppskriften. 

Stivpisk 4 eggehviter … du skal kunne snu bollen på hodet.
Tilsett sukrin og smak deg til riktig mengde
 Tilsett 2 scoops proteinpulver med sjokoladesmak
Tilsett 1-2 ss med bakekakkao
Fyll opp massen i et glass eller en form og la det stå i kjøleskapet en god stund før du serverer det. (jeg tok ikke tiden men du kjenner/ser når den er klar)

Dette er noe jeg helt klart kommer til å lage fler ganger!

Her kommer oppdateringen på gårsdagens treningsøkt, siden nettet var så lite samarbeidsvillig i går. . .

Utrolig lenge siden jeg har trent sammen med A nå, men i går klarte vi ikke å holde oss unna hverandre på treningssenteret (hehe). Det ble derfor en killerøkt på bein og rumpe i går. 2 gang for meg denne uken. Med tanke på at jeg trente sammen med han jeg vil skal være stolt av meg hele tiden i går,  tok jeg i litt ekstra og slo noen rekorder. Det endte opp med at vi var litt småstolte over meg begge to.

Lårcurl forside/bakside  Benpress  Sittende tåhev i benpress-apperat  Knebøy   Quadruped Hip Extension

 

De fleste bildene er hentet fra wehartit. Trykk på ♡ for å se mine ♡ 

Denne dagen har internettet virkelig ikke vært med meg… Jeg får ikke lastet opp et eneste nytt bilde, noe som er ganske kjedelig med tanke på at jeg har en blogg å opprettholde. Tror det er på tide at vi innvisterer i et bra internett her snarest. Forhåpentligvis er det bedre i morgen, så trening og dessert- innlegg får vente til i morgen. Ellers så må jeg si takk for de tipsene jeg har fått om treningsblogger. Veldig mange bra her som jeg skal følge videre!

Håper dere har hatt en fin torsdag! Nattinatt

 

 

Dette spørsmålet fikk jeg av en av dere lesere for en liten stund tilbake. Tingen er dét at jeg leser fem blogger som har et rikt innhold av trening og kosthold. De ser dere under her, men i mellomtiden så kaster jeg spørsmålet tilbake til dere og spør: Hvilke treningsblogger leser du?  Jeg skulle gjerne lest fler, så om du vet om noen eller har en selv… Give the adress to me!
1: Kamilla 2: Johanna 3: Linn 4: Kristine 5: Kriweb

Jeg kan fremdeles ikke si at jeg elsker fisk, men dette her var godt! Saus er jo ikke det beste og sunneste akkurat, men jeg brukte i hvertfall ekstra-lettmelk. Grønnsakslappene var høyedpunktet ved dagens middag, for de var helt nydelige! Jeg ble inspirert av grønnsaksmuffinsene til Kamilla. Men jeg valgte å lage dem som små runde lapper i stede. Nam nam nam  Jeg brukte squash, gulrot og brokkoli i mine. 

Ah, endorfiner !  Dagens trening var vellykket. Jeg var faktisk så varm og svett da jeg var ferdig, så rutene i bilen ble helt tåkete. Jeg trente som skrevet bryst og skuldre/nakke i dag, og her har dere dagens øvelser:  Incline dumbbell presses  Cable crossover  Skulderpress med manualer  Frontløft med manualer  Lateral raise  Stående roing med stang  Avsluttet som vanlig med planken

På mølla ble det litt over 5 km i dag. Jeg har blitt litt treigere den siste tiden merker jeg, men jeg klarte det på 26 minutter da, så det er jo ikke heeeelt ille! Svett og god ble jeg i hvertfall, så alt i alt er jeg veldig fornøyd med dagens innsats! Nå skal jeg kose meg med en porsjon med mager cottage cheese, sukrin, kanel og bringebærsyltetøy. 

Hihi, var ikke denne søt?
I dag har jeg egentlig treningsfri, men med tanke på at jeg ikke skal jobbe i dag så blir valget ganske lett… Jeg utsetter fridagen og drar på treningsstudioet.

I dag er planen å trene styrke på bryst og skuldre, før jeg hiver meg på tredemølla… Motivasjonen er virkelig på topp i dag!

Dere skal ikke se bort ifra at det kommer et svett fjes på bloggen her litt senere.

Jeg håper alt er bra med dere, og at dere «koser» dere med treningen? Virker som at det er mange av dere som er noen ordentlige sprekinger!

 

 

Dette ser jo absolutt ikke godt ut, men det er faktisk ikke så aller værst! I dag forsøkte jeg å bruke trylle-pulveret i saft, i stede for smoothie. Utrolig nok så ble den mye bedre i dag! Jeg lagde en kopp med fun light (eple og pære-smak) og tilsatte 3 ts av pulveret og rørte rundt. Når jeg lagde den med smoothien så var det helt greit, men jeg fikk en følelse av at jeg satt og drakk pulver… ikke noe særlig. Men hva gjør man vel ikke for kroppen sin! 
Men da vet jeg i hvertfall hva som funker fra nå av, og dere også, hvis dere skal teste ut dette pulveret. Jeg må si det at jeg merker faktisk litt forskjell etter å ha drukket den i noen dager. 

 

Planen min slo feil i går, treningen hjalp ikke stort og jeg sovnet ikke før veldig sent i natt. Ser derfor litt sånn ut akkurat nå…Sykt irriterende! Men jeg klager ikke, for jeg er våken nå, og har mange planer for dagen. Det er mye som suser rundt i toppen om dagen, og jeg gleder meg til ting begynner å falle på plass og livet blir «normalt» igjen. Det viktigste er å holde seg positiv, for det meste løser seg etterhvert, og det er jo til syvende og sist bare deg selv som kan gjøre det bedre også.  Ikke noe hokus-pokus, som med alt annet. Det hjelper i hvertfall ikke å legge seg ned å sutre!
Men nok tull, nå skal jeg lage meg en delicious frokost! Ha en nydelig tirsdag cupcakes! 

Er det bare hos oss det begynner å bli skikkelig kaldt? Høsten er virkelig på vei inn i Lillestrøm virker det som, for i det jeg gikk ut døren i sta måtte jeg snu for å ta på meg en ullgenser! Brrrrr, ikke bra! Kveldens treningsøkt ble bra derimot! Jeg startet med 5 min oppvarming på mølla. Rask gange med 5% stigning, før jeg tok styrkeøvelser på bein og rumpe. Lårcurl bak/foran  Tåhev (i beinpressapperat) Knebøy Barbell Hip Thrust Quadruped Hip Extension
Jeg avsluttet hele økten med 20 min på mølla. (3 km)
Jeg hadde absolutt ikke lyst på proteinshake etter treningen i dag. Jeg lagde meg derfor sjokoladegrøten igjen, men denne gangen tok jeg med litt valnøtter og bananbiter også. Namnamnam, kjempegodt!

Men nå er det kvelden på meg! Ha en god natt alle sammen 

Hello! Da var jeg back on track. Denne dagen har vært så bra, en skikkelig fin mandag! Jeg stod opp tidlig, har fått gjort masse, både nyttige og unyttige ting. Leiligheten er ren og pen, jeg er ren og skal snart bli møkkete igjen… eller svett og god. Det er ett eller annet med denne solen som får meg til å legge alt annet til side, derfor blir det en litt sen treningsøkt i dag. Men godt er det, for da sover jeg helt sikkert kjempegodt i natt! Håper dere har hatt en like bra mandag som meg! Oppdatering på dagens treningsøkt kommer senere i kveld.

God lørdag alle sammen  I dag startet vi dagen med et besøk på søppelfyllingen. Hele garasjen var jo full av shit etter at vi pusset opp gjesterommet. Jeg ble helt overrasket over hvor mye dritt det faktisk var mulig å få plass i, i et lite rom. Men nå er rommet ferdig og garasjen er tom, så nå er det bare avslapping resten av dagen. Det er i hvertfall planen min! Jeg sitter her med lørdagsfjeset mitt, som er en blanding av en sliten og glad kropp, helt klar for å ta sofaen med storm i kveld.

Jeg har egentlig masse å styre med her hjemme, men det får vente til i morgen. I dag skal jeg forsøke å fikse en ny header til bloggen, lage en god middag for to, og være taxi sjåfør for kusinen min, så det får holde. Ha en fin lørdag cupcakes! 

Jeg følte meg skikkelig crazy når jeg kjøpte dette pulveret her på onsdag. Purely Greens fra Pure Planet (du får kjøpt det på helsekosten). Det var alt annet enn innbydende, men utrolig nok så smakte dette ganske godt. Jeg blandet pulveret sammen med litt eplebiter, nektarin biter og litt fun light saft med eple og pæresmak.
Nå har jeg jo bare brukt dette her i to dager, så jeg kan jo ikke si helt klart om det funker eller ikke. Men jeg lover å holde dere oppdatert. Det skal jo tydeligvis øke oksygenopptaket i blodet, noe som gjør at avfallstoffer og opphopninger skal forlate kroppen fortere. Med tanke på at oksygenopptaket øker så må det jo være positivt med tanke på treningen også. Det er i hvertfall ikke usunnt, så jeg fortsetter med dette uansett tenker jeg. 

Her har dere øvelsene jeg gjør hver dag, for å styrke opp ryggen min. For de av dere som lurer, så er de korsryggen som er problemet hos meg. Jeg sliter med å bøye meg, løfte ting, snu meg i senga/sofaen, det gjør vondt når jeg sitter og det gjør vondt når jeg står… Men forhåpetnligvis så skal jo  dette hjelpe litt da.

Øvelse 1:
Hold hendene på hofta, med tommelen inn mot korsryggen. Bøy deg så langt frem du klarer og bøy deg deretter så langt du klarer bakover. Dette skal gjentas 10 ganger, flere ganger om dagen.

Øvelse 2:
Legg deg ned, press navelen din ned mot gulvet slik at du ikke er svai i ryggen. Stram magen, og heis deg litt opp. Jeg skal ikke gå like langt opp som med vanlig sittups, da den bevegelsen i mage og rygg er veldig vond. Ryggen skal hele tiden være rett under øvelsen og du skal selvfølgelig bruke magemusklene dine for å komme deg opp . 10 x 3

Øvelse 3:
Du starter med samme startpossisjon som når du skulle ta situps. Press navelen ned mot gulvet, stram rumpa og heis hoften din opp, og rolig ned igjen. Det går også an å heise opp et og et bein, hvis du føler du er sterk nok til det. 10 x 3

Øvelse 4:
Så var det planken. Denne er ganske lik den dere sikkert kjenner til allerede. Eneste forskjellen er at du skal ha rumpa litt opp i været, og ikke være helt rett som en planke. Denne tar jeg i 1 min x 3 
 Under alle øvelsene er det viktig at du fokuserer på kjernemuskulaturen, altså mage og rygg. Pass på at du gjør øvelsene riktig og at du bruker de rette musklene. Nå har ikke dette hjulpet meg SÅ veldig foreløpig, men jeg er positiv jeg, så jeg fortsetter en stund til! 

Kosedressen er på plass og jeg er klar for en tidlig kveld. Denne dagen har virkelig gått i ett!

Jeg startet dagen med å stå opp tidlig, vaske tøy, gå turer med Hera, vært på intervju. Vasket deretter litt mer tøy, trente, kjørte Camilla til Rygge… Kjørte tilbake, og nå er jeg her. Ble sliten bare av å skrive dette!

Jeg rakk ikke være på treningssenteret mer enn én time i dag. Måtte jo se den nyeste episoden av the kardashians før jeg dro! Det ble derfor styrke og 5 km på mølla i stede for 1 mil.  Svett og god ble jeg uansett, men i morgen, DA skal jeg virkelig løpe som jeg aldri har gjort før.

Veldig motiverende og hyggelig at så mange av dere har tro på at jeg klarer det!

Håper dere har hatt en fin torsdag. I morgen er det fredag, og starten på en ny helg! Fantastisk  ♥ 

Nå må jeg legge Hera i sengen sin, for hun driver og gasser meg ned med ekkel fis. Skinnet bedrar sier jeg bare. Huffoghuff  neida… men det lukter ikke godt!

Da var det på tide med litt trening igjen! I dag er planen å kjøre litt øvelser på rumpa, og litt øvelser for å styrke ryggen min.
Dagens rumpeøvelser:Knebøy med stang  ♥Barbell Hip thrustUtfall med handtler
De «vanlige» ryggøvelsene blir droppet i dag, da ryggen min er værre enn noen gang. Men jeg kan godt ta noen bilder senere i kveld, av de ryggøvelsene jeg tar for å trene opp ryggen min. Vet det er noen av dere som har etterlyst disse! 

Jeg har akkurat ladet opp Nike+ klokken min også, så mest sannsynlig blir det en aldri så liten joggings også. Jeg har lyst til å klare 1 mil i dag! Jeg har jo ikke prøvd det ennå, så jeg har jo ikke peiling på om jeg klarer det eller ikke. Oppdaterer dere senere i kveld om hvordan det gikk! 

Btw: Er ikke den nye treningstoppen min utrolig fin? Elsker fargen!

Dette har vært en slapp dag. Jeg har kun lest i boken min, lest om skoler og spennende studier. Tatt bilder til bloggen og pratet med samarbeidspartnere. Det ble treningsfri i dag, da ryggen min skriker av smerte. Kunn rolige turer med Hera i dag, og nå jobb. Det er  på tide å komme seg inn i det hvite tøyet igjen, og bruke resten av kvelden med å hjelpe de som trenger meg. Nå som jeg skal på jobb kom selvfølgelig solen frem igjen, men man kan ikke være like heldig hver dag. I såfall… Håper dere har hatt en fin tirsdag så langt, og at dere får en kjempefin kveld. 

Man finner mye bra inspirasjon på instagram, og i går fant jeg dette flotte tipset til Jonna//@projecthealthybody. Jeg tenker at det er kjempebra å trene, men at det også er viktig å holde seg i bevegelse etter trening. Gjør enkle øvelser samtidig som du tusler rundt hjemme, og du får litt bonustrening helt gratis. Ta 200 tåhev mens du dusjer, sitt inntil veggen med 90 graders vinkel i knærne mens du børster håret, og ta knebøy når du pusser tennene.

Selv hender det at jeg tar på meg høye heler når jeg skal vaske eller støvsuge, og skal jeg komme til under stoler og bord tar jeg knebøy samtidig… Har du noen lure triks til bonustrening i hjemmet?

 

Denne fridagen har vært helt perfekt. Jeg har sovet lenge, ryddet og vasket kjøkkenet, gått turer med Hera, trent med Camilla og spist middag hos bestemor og bestefar. En helt perfekt start på uken etter min mening. Nå har jeg pakket meg inn i genseren til (min favorittgenser) og koser meg med et glass pepsi max, en boks med ananas og mine to favorittblader. 
Jeg skulle ønske jeg hadde mer penger, så jeg kunne fyllt opp hele skapet mitt med nye basisplagg av god kvalitet og riktig størrelse, men akkurat nå får jeg fortsette å bruke det jeg har. Jeg får i hvertfall vente til studielån er betalt, en fastjobb er fikset og en fastlønn på kontoen hver måned. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle si dette her, men en av de størte hverdagsproblemene jeg har nå for tiden er at klærne mine ikke passer. Men i motsetning til tidligere er de nå for store… Veldig iriterende til tider.
Nå skal kvelden nytes i armkroken til med Hera på fanget, med noe fint på tv og noe godt i glasset. Ryggen min har foresten låst seg skikkelig igjen, og jeg har knasket smertestillende siden middagen hos besteforeldrene mine. Jeg er derfor kjempetrøtt nå, så det tar nok ikke lange stunden før jeg legger ned boken min og ligger siklende på puta. Krysser fingrene for at ryggen er bra i morgen! Jeg er så lei av å skrive at jeg har vondt i ryggen til dere hele tiden. . . hehe

Ha en fin kveld alle sammen!