Jeg lurer på om du kan skrive litt om hva som motiverte deg, noen tips og triks til hvordan man legger om kostholdet og mellommåltid osv. siden det ser ut som om du har lyktes så bra.

Tusen takk  Det jeg gjorde aller først var å tenke litt for meg selv:
Hvorfor skal jeg trene? Hva slags mål skal jeg sette meg? Og hvordan skal jeg få til dette uten å gå lei?

Det gjelder egentlig å sette seg realistiske mål. Start med at du skal gå opp eller ned 5 kg for eksempel, og når du har klart det kan du vurdere om du trenger å fortsette eller om du er helt perfekt etter dette. Selv hadde jeg et ganske høyt mål i starten, men det var fordi jeg visste at kroppen min ikke var sunn slik som den var da, og at jeg faktisk kunne ta av 10kg (og litt til) med mye arbeid.

For å få litt ekstra motivasjon på dårlige dager, brukte jeg mye tid på weheartit, på forskjellige blogger hvor trening, kosthold og fremgang var et sentralt tema. Jeg lagde meg også et nytt skrivebordsbakgrunn til dataen, hvor jeg fant et bilde av meg selv hvor jeg husket at jeg var fornøyd med meg selv, og med masse inspirasjonsbilder rundt. Dette motiverte meg hver eneste dag, og fikk meg bort fra dataen på slappe dager, og bort til treningssenteret i stede.
Når det kom til kostholdet så har jeg ikke gjort noen store forandringer, faktisk. Jeg har spist når jeg er sulten, ikke tenkt på mellommåltider, hvor mange porsjoner jeg skal ha i meg i løpet av en dag, også videre. Jeg har brukt Shape Up og that’s it! Den eneste store forandringer er vel det at jeg har begynt å prøve meg litt mer frem på kjøkkenet, lagd litt mer «ordentlig» mat, som kylling, salater, grønnsaker, frukt osv. Jeg merker såppas stor forskjell på kroppen, når jeg spiser «ren» mat i motsetning til ferdig mat. Men som sagt, jeg har spist akkurat det jeg har hatt lyst på hele veien. Til og med godteri og et kakestykke i bursdager.

Dette handler om å ha en sunn livsstil, som det skal gå an å leve med. Det skal ikke være stress og leve sunt. Er man for manisk, stresser du med å lage riktig antall måltider for dagen, går du rundt sulten fordi du er på en suppe/shake diett, så kommer du til å gå lei, og du er tilbake der du startet igjen.