Jeg lurte litt på om du ville fortelle om hvordan du begynnte i begynnelsen, om hvor mye du trente i uken og hvordan du var før du begynte å trene.

Etter mange år med dårlig trening, kosthold og en kropp som konstant var slapp fikk jeg nok, og bestemte meg for at nå skulle det bli forandringer! Jeg følte meg skjeldent særlig «fin» og ble egentlig deppa hver gang jeg skulle pynte meg eller ut av leiligheten. Jeg startet derfor på treningssenter i januar, og bestemte meg for at denne gangen skulle jeg ikke være et støttemedlem.

Jeg fikk mye hjelp og veiledning av kjæresten min i starten, men etterhvert har jeg klart å gjøre det meste selv. Jeg hadde jo aldri vært noe særlig flink med styrketrening, så det var veldig greit å få litt hjelp av han i starten. Det ble derfor 3-4 styrkeøkter i uken, hvor A pushet meg til det ytterste. Jeg begynte nesten å gråte et par ganger faktisk. Men det føltes veldig godt etterpå. Styrketrening SKAL være tungt.

Etter hver styrketrening trente jeg også cardio. Jeg startet på ellipsemaskinen de første tre månedene, men etterhvert som jeg følte at kroppen ble sterkere, når jeg så resultatene komme gradvis så prøvde jeg meg på jogging, og ble etter det bitt av basillen. Det har derfor vært veldig mye jogging, løping og intervalltrening de siste 3 månedene. Men jeg tror det er lurt å variere kondisjonstreningen litt, med tanke på at jeg nå har fått beinhinnebetennelse. Ikke særlig godt…

Har du brukt personlig trener eller har du gjort ting på egenhånd?

Jeg har ikke brukt personlig trener, men fikk som sagt en del hjelp av kjæresten min i starten. Men etterhvert som jeg lærte meg øvelser og forstod litt mer av hvordan jeg skulle pushe meg selv, så klarte jeg meg mer og mer på egenhånd.