Jeg fikk et spørsmål av én av dere i går, om jeg kunne forklare litt mer om hvordan Shape up fungerer. Det kan jeg selvfølgelig! 

: Last ned «Shape Up Caloriecounter» på mobilen, eller meld deg inn på hjemmesiden deres HER.
: Fyll ut informasjon om deg selv på profilen din. Hva du veier nå, hva du ønsker å veie, hvor mye du ønsker å gå ned eller opp i uken. Aktivitetsnivå, høyde, alder etc. Når det kommer til hvor mye du ønsker å gå ned eller opp i uken er det viktig at du er realistisk. Selv har jeg ligget på 0,5 kg i uken, og det har fungert veldig bra. Da er det større sjanse for at jeg ikke suser opp/ned i vekt igjen hvis jeg slutter med dette her, og kroppen din rekker å bli med på forandringene.

: For å legge inn maten du spiser, trykker du på tegnet med en kniv og gaffel. Her kan du da legge inn de forskjellige måltidene. Dette gjør jeg utover dagen, ettersom jeg spiser. Når du trykker på f.eks breakfast vil du få opp masse alternativer, men om du skal legge inn et norsk produkt må du søke det opp. De har de aller fleste matvarene her inne
: Om du ikke finner matvaren du er ute etter, kan du trykke på «My Things» og legge inn informasjonen om matvaren du holder i hånden, slik at den blir lagret i systemet. På alle matvarer skal det stå næringsinnhold pr 100g, og for hver porsjon. ♥: Sånn her kan du holde på i lang tid. Det virker kanskje litt stress i starten, men etterhvert så blir det faktisk bare morsomt…syns jeg.
: Ettersom du går ned (eller opp) i vekt  kan du legge det inn på profilen din. Du vil da kunne se en graf over progresjonen din på Charts. Her har jeg vært veldig dårlig til å legge inn vekten min.
: Når det kommer til trening, så kan du trykke på treningsmannen, og legge inn treningsøkten din. Har du for eksempel gått fort i 30 minutter så legger du inn det. Det er masse alternativer der. Du vil da se at du har forbrent kcalorier, og kan derfor spise mer i løpet av dagen.

Håper dere forstod litt mer av Shape up nå. Dette har i hvertfall hjulpet meg veldig. Jeg har spist akkurat det jeg har hatt lyst på hele veien, men det er jo selvfølgelig best å spise sunt. Men det er deilig å kunne se resultater uten at man skal være helt manisk og stresset fordi man ikke kan spise det man vil. En sjokkolade er til og med greit, men da får du naturligvis fler kcalorier, og må derfor kanskje ta en litt mindre porsjon til middag, hvis du ikke har hatt en skikkelig effektiv treningsøkt i løpet av dagen da. Lykke til dere! ♥