Hva gjør du om du spiser borte en dag? 
De dagene jeg vet jeg skal spise ute eller borte  passer jeg på hva jeg spiser og drikker tidligere på dagen, slik at jeg har litt å spise på kvelden. Men det smarteste er jo å ta en treningsøkt før du skal dra på middag eller lunsj, for da har du jo masse å gå på! Jeg skal i bursdag i dag, jeg har derfor spist sunnt og lite, og trent bort 478 kcalorier. Jeg er derfor 44 kcalorier på underskudd faktisk, så i kveld vet jeg at jeg kan kose meg med både mat og drikke.

Hvordan gjør du med mat som ikke er lagt inn på shape up fra før?
Alle matvarer og drikker skal ha næringsinnhold på etiketten. Da er det bare å trykke på «my things» på shape upp, og legge inn din egen matvare. Du trykker på pr 100 gram, og plotter inn innholdet. Har du en matvekt etterpå da er det lett som bare det. Er du på på et sted hvor du ikke lager maten selv, så forsøker du å søke opp de forskjellige matvarene som blir servert og regner ut ca vekt på hver ting.

Hvorfor går du ikke bare på Grete Roede? Det er akkurat det samme opplegget når det gjelder kcalorier, men alt er på norsk og når du mister mitivasjonen kan du melde deg på kurs, med kursleder, så kommer motivasjonen tilbake. 
Har hørt om mange som har gått på dette, men jeg syns det er mye lettere når jeg lager reglene selv, og ikke følger et vektopplegg slavisk. Men for dem som liker det så er det jo kjempebra! Det med kurs høres jo veldig lurt ut, men mangler jeg motivasjon ser jeg på motiverende bilder, videoer eller blogger. Funker veldig bra hittil.

Jeg har trent mye veldig lenge, men ikke før de siste ukene jeg har klart å bli skikkelig streng med meg selv når det kommer til kosthold. Jeg unngår snop og chips og slikt, og så mye usunt som mulig. Men har du noen gode middagstips? Jeg spiser mye kylling og wok, men hvis du har andre tips er det supert! Jeg er så lite kreativ av meg til å finne på sånt.Lykke til videre med slankingen! :) Du er virkelig flink som måler alt du spiser og slikt, det gjør ikke jeg. men jeg burde kanskje det?

Hei hei, det høres jo ut som at du er veldig flink allerede da! Jeg er ikke spesielt flink når det kommer til matlaging, men kylling er jo som du vet rikt på proteiner (noe som er veldig viktig å få i seg når man trener), proteiner bygger muskler og har du mer muskler forbrenner du mer når du ikke trener. Hvis ikke så er jo egg en bra ting, jeg har blitt veldig glad i å lage tykke omeletter med kalkunfillét (skinke), evt. brokkoli og litt havsalt. Ellers så har samboeren min og jeg kommet frem til at lapsskaus på boks er supert etter en god treningsøkt. Det er kanskje ikke så spennende men det er godt, og ikke så altfor ille å ha til middag heller. Anbefaler deg å gå inn på www.matprat.no, der har ihvertfall jeg funnet veldig mye god mat!

Når det kommer til det å veie mat, så er dette noe jeg virkelig anbefaler. Det kan kanskje virke litt overdrevent, men det er faktisk veldig gøy å se hva du faktisk får i deg. Da er det lettere å holde styr på hvor mye du har fått i deg også.